Wanneer je je website wilt laten stijgen in de hiërarchie van Google rankings dan moet je beginnen met de metrics. Een onderdeel daarvan is de zogenaamde dwell time, dit is de tijd dat een bezoeker op een pagina blijft.

Hoe de tijd te berekenen?

Het is een gegeven dat dwell-time niet verschijnt in Google Analytics, dus vraag je je waarschijnlijk af hoe je deze factor moet meten. Er is geen enkele tijdberekeningsformule. Wanhoop niet. Dwell time berekening is mogelijk met behulp van de “gemiddelde session duur” metric in Google Analytics. Dit verwijst naar de gemiddelde tijd die op jouw site wordt besteed nadat een gebruiker op één van jouw pagina’s landt.

Stappenplan

Hier is een stappenplan dat je kunt gebruiken om een ​​idee van jouw gemiddelde verblijftijd te krijgen.

Meld je aan bij jouw Google Analytics-account. Klik op “Gedrag”, klik daarna op Inhoud van de site”, daarna op “Landingspagina’s”. 

Maak een “nieuw segment” en geef aan dat je alleen “organisch verkeer” wilt bekijken. Je ziet dan de metrische sessie duur.

Wat doet deze informatie? Zoals met elke metriek, laat het je zien wat wel en niet werkt. Zeg dat je naar je duur op verschillende pagina’s kijkt en dat er één in het bijzonder opvalt omdat het een tijd van vier minuten heeft, terwijl de anderen minder dan twee minuten hebben.

Bekijk die pagina. In welk opzicht is het anders? Wellicht heeft het meer tekst, worden er aangepaste visuals gebruikt of staat er een video op. Dit zijn enkele van de manieren waarop je de tijd kunt verhogen. Lees verder om meer te weten te komen.

Hoe de tijd te verhogen

Het begrijpen van de betekenis van verblijftijd en het berekenen van de tijd is slechts de helft van de strijd. Nu moet je erachter komen hoe je de SEO-rankings van je `site kunt verhogen. Hier zijn enkele ideeën.

Produceer langere en betere inhoud

Het lijkt logisch genoeg, als je meer inhoud op de pagina plaatst, moeten mensen meer tijd doorbrengen. Dientengevolge neemt de meeste tijd in SEO toe. Hoewel het misschien voor de hand ligt, is het nut van de inhoud van de lange vorm alleen in de afgelopen jaren algemeen erkend. Meestal moet een stukje inhoud ten minste 2000 woorden worden beschouwd als een lange vorm.

Natuurlijk is het niet alleen de hoeveelheid die ertoe doet. Kwaliteit is ook van cruciaal belang. Als jouw gebruikers één of twee alinea’s van SubPar-inhoud leest, dan klikken ze snel weg. Dit kan dan uiteindelijk jouw ranglijsten van zoekmachines schaden.

Healthline biedt een geweldig voorbeeld van het succes van de lange vorminhoud in actie. Als je op Google intoetst “Wat is het KETO-dieet”, is de gids van Hun 3.000 Plus Word Beginner voor het ketogeen dieet een topresultaat. Hun inhoud is dat echter niet.

Een andere manier om te stijgen is om een goede linkbuilding strategie te volgen. Het plaatsen van linken op andere websites, waardoor er verkeer gegenereerd wordt naar jouw site is één van de belangrijkste factoren. Dit is zo gespecialiseerd dat je het beter kunt uitbesteden.