Gastbloggen raakt nooit uit de mode. Het is natuurlijk een van de klassieke strategieën in linkbuilding. Gebruik een zoekreeks zoals “schrijf voor ons” + trefwoord om blogs en websites te vinden die momenteel gast berichten in jouw niche accepteren.

Zoekterm gastbloggen

Doorloop de zoekresultaten en maak een shortlist van degene die bij jou passen. Gebruik het contactformulier of e-mailadres om een ​​formeel gesprek op gang te brengen en om een ​​gastpost mogelijkheid met backlink plaatsing te vragen.

Helaas zijn gastpost mogelijkheden niet alleen voor jou beschikbaar, maar ook voor je concurrenten. Zorg ervoor dat je bij elke stap opvalt tussen de massa. Professionele hulp krijgen voor SEO strategie kan de last van jouw schouders nemen en je helpen de gewenste resultaten te bereiken om beter te presteren dan de andere spelers in jouw branche.

Blogger-bereikbaarheid

Blogger-outreach is een van de beste strategieën om jouw linkbuilding profiel op te bouwen. Je zou ook outreach-e-mails kunnen ontvangen. Controleer ook de spam folder van jouw mailbox. Je zult daar waarschijnlijk op zijn minst een paar outreach-e-mails vinden die aan jouw aandacht ontsnapt zijn.

Als je je afvraagt ​​waarom deze e-mails rechtstreeks in de spambox terechtkomen, is dat omdat ze misschien niet relevant voor je zijn. Stel dat je een website beheert die is gespecialiseerd in e-commerce. Een e-mail gericht op financiële experts en investeerders is zeker niet jouw ding.

Daarom moeten jouw outreach-campagnes zich richten op de juiste mensen. Jouw link succes hangt er ook van af. Outreach-e-mails hebben zelfs een responspercentage van slechts 10%, terwijl de andere 90% onbeantwoord blijft.

Als je wilt dat je outreach-e-mails worden beantwoord, moet je jezelf op de hoogte houden van de nieuwste outreach-technieken en deze onder de knie krijgen. Gebruik je nog steeds standaard/traditionele e-mailsjablonen voor jouw outreach-doeleinden? Als je antwoord ja is, dan is het de hoogste tijd om te veranderen.

Overschakelen onconventioneel e-mail bereik

Om over te schakelen naar niet-conventioneel e-mail bereik stel je 100% gepersonaliseerde en originele e-mails op en maak gebruik van jouw unieke tone of voice. Naast het verhogen van het responspercentage voor jouw outreach-campagnes, helpen deze e-mails je ook om een ​​positieve kijk op jouw merk te creëren.

Betrouwbaarheid is de levensader van blogger outreach. Begin met mensen die je vertrouwen en al op de hoogte zijn van jouw bedrijf, zoals:

  • Jouw branchepartners.
  • Mensen die zich hebben aangemeld voor jouw nieuwsbrief.
  • Mensen die jouw links of merknaam in hun inhoud hebben genoemd.
  • Bloggers/influencers die met jou verbonden zijn op sociale media.

Naar wie richt je je nog meer?

Zoek naar mensen die iets met je gemeen hebben. Je kunt bijvoorbeeld contact opnemen met bloggers die een vergelijkbaar klantenbestand delen. Het plaatsen van links in nichespecifieke blogs kan gekwalificeerde leads genereren en je helpen meer aandacht voor jouw bedrijf te krijgen.

Sociale mediaplatforms zoals Facebook, Twitter en anderen zijn ook ideaal om mensen te vinden wiens interesses vergelijkbaar zijn met die van jou.